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【NEW PRODUCT】
“BROSH × Panasonic POMADE”
この度MR.BROTHERS CUT CLUBは、パナソニック株式会社とバーバー向け新シリーズ「THE BARIKAN」のプロ用バリカンの共同開発を記念し、コラボレーションポマードを制作。
日本国内版のテクスチャーはオリジナルポマードと同様、香りは日本古来より親しまれている檜の豊かな香り。海外版のテクスチャーはファイバーポマードと同様、桜の和風フローラルの香りです。
今回のキービジュアルには山木真氏 @makoyamaki を起用。
”作品の第一印象は日本らしい絵にする事。しかし海外の方がみても理解できるデザインに”とのコンセプトの元、日本を象徴する誰もが知っている富士山や、切れ味鋭いイメージで日本の鷹を描き入れ、日本語とローマ字を交えた和洋折衷な雰囲気に。「THE BARIKAN」という名称の基にもなった明治時代の手動バリカンや、当時の和洋折衷デザインをベースに、全て手描きによって制作していただきました。
その他ツールマット・カットクロス・毛ブラシなど、非売品アイテムも順次リリース予定。
※こちらのアイテムは全て非売品となります。
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【ENG】
NEW PRODUCT
"BROSH x Panasonic POMADE"
MR.BROTHERS CUT CLUB has partnered with Panasonic Corporation to develop a new series of professional clipper for barbers, “THE BARIKAN”. And to celebrate this partnership, they created a special collaboration pomade.
The Japanese domestic version features the same texture as the Original pomade, with the rich fragrance of Hinoki cypress, a scent long loved in Japan since ancient times. The international version offers the texture of the Fiber pomade with a Japanese-style cherry blossom floral fragrance.
For the key visual, artist Mako Yamaki (@makoyamaki) was commissioned.
The concept was: “The first impression should feel Japanese, but with a design that can also be understood and appreciated internationally.”
To achieve this, he incorporated universally recognized symbols of Japan, such as Mt. Fuji and a hawk symbolizing sharp precision. The design blends Japanese and Latin characters, creating a fusion of Japanese and Western styles. Inspired by the hand-operated clippers of the Meiji era—which also gave rise to the name “THE BARIKAN”—and the eclectic designs of that time, the artwork was entirely hand-drawn.
Additionally, other collaboration items such as tool mats, cutting capes, and hair brushes will be released in sequence.
*Please note: All of these items are not for sale.
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